Farmaceits Bils Strupulis: “Pavasarī organisms ir kā no miega modies, izbadējies lācis.”

0

Agrā pavasarī, kad vēl dominē diennakts tumšās stundas, daudzi cilvēki izjūt nogurumu. Tas ir saistīts ar bioritmu, jo organisms vēl ir snaudā, un tam ir jāpiepūlas, lai spētu būtu aktīvs un  darbīgs. Savukārt, dienām kļūstot garākām un gaišākām, bioritmu ietekmē cilvēks piepeši izjūt  spēka un enerģijas pieplūdumu. “Tēlaini izsakoties, pavasarī organisms ir kā no ziemas miega modies lācis, un   dabīgi tas ir izsalcis pēc vitamīniem, minerālvielām un organismam nepieciešamajām bioloģiski aktīvajām vielām,” uzsver “Swanson Latvija”  farmaceits Bils Strupulis.

Cilvēkiem, kas pēc ziemas vēlas stiprināt organismu, farmaceits Bils Strupulis iesaka – lietderīgāk ir izvēlēties nevis kādu vienu konkrētu vitamīnu vai minerālvielu, bet, lietot līdzekļus, kas satur pēc iespējas vairāk dažādu vitamīnu, minerālvielu un bioloģiski aktīvu vielu, jo tad organisms tiks vispārēji bagātināts un stiprināts. Farmaceits skaidro, ka pavasarī organisma stiprināšanai ļoti ieteicama ir spirulīna. Tā ir izstrādāta no īpaši audzētām zaļaļģēm jeb ciānbaktērijām, satur  visas aļģēs esošās vērtīgās vielas. “Spirulīna ir spēcinošs līdzeklis ceļiniekam, kam jāpārvar ceļa grūtības, piemēram, liela slodze darbā vai eksāmenu periodā. Tā ļoti labi stiprina imūnsistēmu,”  uzsver Bils Strupulis.

Viņš spirulīnu dēvē par  kosmisku produktu, jo tā koncentrēti satur  visas vielas, kas nepieciešamas mundram un stipram organismam – minerālvielas dzelzi, jodu, kalciju, kāliju, varu, magniju, mangānu, cinku, fosforu, selēnu u.c., virkni vitamīnu – B1,B5, B9, A, E, C, PP. Īpaši vērtīgas spirulīnas sastāvā ir  aminoskābes, kas ir  nepieciešamas ikvienam organismam,  jo, savienojoties ķīmiskās reakcijās, tās  veido  olbaltumvielas. Turklāt spirulīnas sastāvā ir septiņas neaizstājamās aminoskābes, kuras organisms pats nespēj sintezēt.  Tātad  spirulīna ir  ļoti vērtīgs olbaltumvielu avots.

Tāpēc tā ir ļoti noderīga  veģetāriešiem, jo cilvēkiem, kas uzturā nelieto gaļas produktus, ar augļiem un dārzeņiem uzņemt nepieciešamo olbaltumvielu daudzumu, ir gandrīz neiespējami. Ar spirulīnu šo trūkumu var kompensēt.

Kā arī  spirulīnu bieži lieto cilvēki,  kam patīk labi paēst un tomēr negribas, lai apēstie, cieti saturošie produkti aizietu liekajos tauciņos. Spirulīna  satur īpašas vielas, kas samazina cietes šķelšanu organismā. Respektīvi,  ēdot, piemēram,  miltu izstrādājumus – maizi, bulciņas, kūciņas, graudaugu izstrādājumus – rīsus, griķus miežus, kā arī kartupeļus, kāļus, burkānus u.c.,   organisms daļu šajos produktos esošās cietes izvadīs caur zarnām nesašķeltu, tāpēc mazāk ies labumā.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here